Det Fynske Dyrskue - 12.-14. juni 2009

Så er Det Fynske Dyrskue overstået
I år lykkedes det at få 4 katalognumre med, samt Aladdin af Hallundbæk som showhest.

Det var meningen Pernille Poulsen på Coco´s Dejà-vù skulle have været med, men de måtte opgive om fredagen pga. vejret, som virkelig viste sig fra den dårlige side.
Hele torsdagen havde det regnet og nogle af os kom torsdag aften. Rejsestalden som var overdækket med teltdug, var nærmest ved at lette og hele fredagen stod det på stiv storm, som ikke ligefrem gjorde det nemmere at være udstiller. Lørdag og søndag blev fine, hvad vejret angik og det store Gallashow forløb uden de større problemer.
Det eneste minus der var, skete om søndagen! Katrine Fynbo deltog med Ally i travløb med hest ved hånd.
Ved andet omløb kom hun først i mål, men blev helt overset fordi dommeren ikke kunne se, det var en knabstrupper (den dårligste undskyldning) det blev så Friseren der blev udråbt som vinder.
Lidt sur bliver man /(ejeren af hesten) især fordi de løb så rent ind. Ved tredje omløb gik det galt for alle 3 heste, en DV en Friser og en Oldenboger, så de ikke kunne finde en vinder.
Men ellers hyggede vi os alle sammen.

Lis Diemer

Foto: www.Bonkefoto.dk

"Pigen og fruen"

"Knægten"