Hingstedag i Viborg 2008
af Mona Christoffersen

Det blev bestemt på sidste tilmeldings dag at vi skulle med, og lave en lille opvisning i Akademisk Ridekunst, Helena fik lidt travlt med at træne Baldur, så de kunne vise lidt der overe.

Vi havde meldt ham til Show, (Akademisk Ridekunst), løs spring og spring under rytter.

Det er Camilla Reilly der springer ham, så undertegnede fik det på plads med Camilla, men glemte at sige at vi skulle starte hjemme fra fredag d. 25. april kl. 13,00 for at nå færgen kl. 15,00, men alt blev klaret Camilla var her kl. 13,30 så vi kørte rally hele vejen til Kalundborg, vi nåede det 5 minutter før tid.

Vi ankom til Stald Tougaard i Viborg ved 19,20 tiden, og fik anvist en dejlig boks til Baldur, vi valgte at ride ham lidt i ridehuset og på banen, inden han fik lov at gå til ro for natten, med noget dejlig wrap at gumle på. Han tog det fantastisk fint med sin nye nabo, de hylede lige et par gange ad hinanden, så faldt der ro over dem, og vi kunne køre op til noget familie i Nørager det er ca. en halv times kørsel fra Viborg, dejlig man kan sparer hotelregningen.

Efter et dejligt morgenbord hos familien, kørte vi igen mod Viborg, vi var der lidt i ni, Baldur så vel fornøjet og udhvilet ud, så efter hans morgenfoder kunne han stå og hygge sig lidt.

Vi skulle først ride Show kl. 12,04 så der masser af tid til opvarmningen, alt klappede som det skulle Helena red en pragtfuld opvisning, på en hånd og blank kandar, (med det han nu kan på nuværende tidspunkt) en tilskuer kommenterede, at det dog var den meste afslappede ridning, hun nogensinde havde set. Så der var ikke et øje tørt.

Efter Helena havde redet show, var der lidt tid for os at se på de andre heste, ærgerligt Baldur var den eneste Knabstrupper som var med, der var show med fire dejlige friesere, vognkørsel med en Nordbakker, samt en syngende hestehandler m. m jo det var en hyggelig dag.

Løs springningen gik også fint, desværre blev billederne ikke så gode, der er kun et der dur af løs spring og slet ingen med spring under Rytter, vi havde ikke fået kameraet indstillet ordentligt desværre, han sprang ellers rigtig flot og højt med rytter, jeg vil tro det var omkring 1,30 ved det ikke helt præcis, men han havde ingen nedrivninger.

Vi havde bestilt middag på stedet, da der efter programmet skulle være rigeligt med tid, vi skulle med en færge hjem kl. 19,00 men inden vi kom derfra kunne jeg godt se at det ville komme til at knibe med at nå den færge, selvom vi kørte rally hele vejen til Aarhus nåde vi kun at se rumpen af færgen, så vi måtte tage turen over broen hjem, ærgerligt for vores bil er 40 cm. for høj og en ½ m. for lang, så den koster kr. 620,-- at få over, + kr. 400,-- ekstra i diesel, når vi tager turen neden om broen.

jeg har ellers forklaret dem der nede, at vi ikke skal købe aktie i broen, vi skal kun lige over på den anden side, det forstår de ikke, så vi må bare betale prisen.

Alligevel var det hele turen værd.

Mona